Göteborg och West coast riot!

På onsdagen gick vi upp tidigt tidigt och åkte till Göteborg, det kändes ganska tungt eftersom vi var ute en snabbis kvällen innan. Men med bra musik och skönt väder gick turen bra, vi stannade hos en släkting till Kent på vägen ner, där var hans pappa och småsyskon som var ute på resa med husbilen. Vi fick lite mat och fika och ny energi!
När vi kom till Lollos lägenhet som vi skulle låna var vi helt tagna av utsikten och läget precis vid vattnet! Det kändes som ett overkligt ställe att bo på! Restauranger och hotell runt omkring och båtar som passerade hela tiden.
Vi slängde in väskorna och plankade på spårvagnen till Redbergsplatsen, värmen var enormt tryckande och klibbig, men vi klagade inte på det nej! På Halta Lotta mötte vi upp Teresa och Tomas och drack ett par öl, sen gick vi till Christoffers lägenhet som de lånade. Härligt med så generösa vänner som gör att vi får bo i fina lägenheter istället för trista hotell! Vi tog en taxi hem i natten och klättrade upp för loftsängen och somnade som stockar.

Det var väldigt häftigt att vakna till Stena Line-färjan som passerade. Solen sken och festivalen var runt knuten, både bildligt och tidsmässigt. Vi åkte till city och växlade pengar, åt frukost och gick på Systemet. Sen blev det häng i solen på gräset hela dagen med massa härligt folk! Så lyxigt med närheten till lägenheten och påfyllning av kalla öl.

På kvällningen var det dags för dagens stora: Rancid! Vi har väntat i flera år! Och det var väl värt väntan! Konserten var röjig och grym, som vi njöt! Efter det såg vi nya versionen av Turbonegro och det var ju inte samma som utan Hank så klart, men ändå bra, jag var nöjd med öset i tältet!

Svettiga och dammiga och helt slut var festivalen även slut, vi smet upp i lägenheten med Teresa och Tomas, drack ett par öl och kom inte helt vidare så vi blev kvar där. Vilket bara var trevligt!

Fredagen hade en brunch på Egg and Milk inplanerad och efter en rörig betjäning men underbar bagel och pancakes strosade vi alla fyra i Haga och Linné, på Myrornas fyndade jag en kjol och en bok, och Teresa ett par skor. Myrornas vid Järntorget är verkligen en av landets bästa! Värmen var härlig och trots baksmällorna blev vi sugna på en uteserveringsöl. Så då gjorde vi så.

Picnic planerades och Feskekörka tömdes på räkor, kräftor, makrill, röror, bröd och ost.
Med en isfylld påse åkte vi till Lollos lya och åt där utanför en lyxpicnic av bästa slag! Vin, öl och en helikopterlandning som beryktades vara Bruce ( Bosshysterin hade tagit stan i ett järngrepp ) men det var bara fotografer.

Lördagen visade det sanna Göteborg, regnet öste ned, jag gick på museum och slog njutningsfullt ihjäl några timmar. På kvällen planerade jag och Kent en slapp biostund eftersom det regnade så mycket. Men sen blev det tropisk storm och störtskur, vi köpte därför biljetter till två filmer. Planerna på att äta nånstans sköljdes nästan bort av regnet som fick brunnslock att spruta ut vatten och bäckar att rinna på vägarna. Det blev tillflykt till Ica och sopsäckar träddes sporadiskt över oss, sen flykt till första pizzeria. Mellan de två filmerna, Ice Age och Abraham Lincoln, drack vi kaffe och var fortfarande blöta. Skorna kommer nog aldrig mer hämta sig.
När vi gick till spårvagnen lyssnade vi lite på Bruce utanför Ullevi. Bra avslut!

Hemfärden till Norge delades upp, först med letande efter nånstans att äta frukost, men varken Ljungskile eller Uddevalla kunde bjuda på nåt sånt. Vi åkte till Lene och Jon utanför Oslo och fikade, sen satte vi en solros på Mortens grav.

Efter det åkte vi till Frank och Anne Sofie på Lillehammer och spelade spel halva natten. Igår följde vi med dem till deras restaurang, men det förtjänar ett eget inlägg!