Livet är härligt!

Igår åkte jag och badade med Lise och Hedvig, jag har varit i halvdan form den här veckan och jag ville bara bli varm rakt igenom istället för kall rakt igenom. Det blev jag nämligen på min och Moas morgonpromenad och det höll i sig hela dagen. I alla fall så hoppade jag in i Lises bil och kände bara att jag hade så himla mycket positivt att berätta, och jag kände mig så glad över mitt liv! En underbar solhelg väckte verkligen alla vårkänslor till ytan. Jag fick inte jobbet jag var på två intervjuer för men nu ska jag på en annan intervju på tisdag för ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha! Jag har dessutom fått två positiva responser på två andra jobb jag sökt, får se vad som sker med allt! I alla fall så var jag så himla glad trots min slappa form och när vi kom till badet var det typ tio personer där, vi hade en hel pool för oss själva! Jag hade tänkt simma några längder, men det var för kallt att gå ner i den poolen efter vi varit i en varmare, vi åkte lite kana och satte oss sen i varm jacuzzi. Då började min kropp återhämta sig, sen kletade jag i en hemgjord hårinpackning på honung, cocosolja och aloe vera och satte mig i ångbastun och sen i den vanliga bastun. Och så duschade vi jättelänge. Och livet kom liksom tillbaka inifrån och ut i blodådrorna!
Sen åkte vi hem och gjorde god sallad och hade brasmys.
Kent hämtade mig när han var klar på jobbet, jag somnade ungefär en kvart efter jag kommit hem, skönt!

Idag kommer bästa svärmor och onkel Jan hit på middag, det blir ytterfilé av hjort, potatisgratäng och varma grönisar. Jag har även gjort en dessert, egen mouuse, vilket jag aldrig gjort förut, men det blev jättebra, stolt!
Idag är det snö/regn/solsken. Så himla konstigt här alltså!

Mamma och pappa är i Barcelona, lite avis man är på det! Imorrn ska vi i alla fall åka till Bakken, jag har gjort ärtsoppa och dinkelpannkakor att ta med. På måndag ska vi antagligen träffa prästen! Sen på tisdag ska vi tillbaka tills tan för intervju för mig och jobb för Kent. Han har inte helt påskledigt. Nu skiner solen igen, man bli schizo!

Inbjudningarna till bröllopet kommer nästa vecka, my god! Mer om det får ni läsa på bröllopsbloggen :)

Kommentera här: