Råna en bank och rymma från ett fängelse med en fil inbakad i en limpa

Ska skaffa norskt bankonto och kort, så jag kan få in min lön där hihi. Mest praktiskt är ju att ha samma bank som Kent, men shit vilken seg service och trist bemöätande man fick. Har en tid bokad på onsdag morgon, får se om det känns bättre då, annars blir det nog något annat än Sparebank1.
Vi började dagen innan det med sen frukost på Skydsstationen, varm choklad och nystekt klappkake med rökt lax! En höstpromenad senare var vi hemma igen och jag bakar bröd på frihand.
Nu spelar jag nya Stones för Kent. Igår såg vi senaste Johan Falk, den var bra, men inte lika bra som när Frank var med, vi vet alla varför.
Tack vare Netflix har vi den här veckan sett sista säsongen av Prison Break. Några år senare så där. Det var verkligen en bra serie, även om första säsongen så klart var bäst, i fängelset alltså, med Stormare och spänningen. Men nu slutade i alla fall serien sorgligt och sen konstigt. Jag grinade.
Tycker ni inte att allas vår gamla kärlek Michael Scofield är lik Joel Kinnaman? Tycker jag.

Ikväll blir det ugnsgrillade auberginer med grönsaksfyllning, knaprig bacon och riven parmesan. Vad tror ni om det?

Kommentera här: