Magimagi

Har haft ont i magen när jag jobbat och när jag gjort fysiska grejer, speciellt när jag böjt mig ned. Vilket man gör hela tiden på jobbet, för att tram kaffekopp, glas, isbitar, läskflaskor osv.I måndagskväll fick kroppen nog efter en ändå lugn dag med lie besök till Kents mormor och promenad och restaurangmiddag. Jag satt i sängen och skulle lyfta ett par böcker, men det gick liksom inte. ajaj. Lade mig och sov men på morgonen kändes det likadant, ringde doktorn och fick komma dit, var inte orolig eftersom allt hela tiden är så normalt under en graviditet. Och jag hade rätt, ingen anlednig till oro, men jag har sammandragningar samt ont i bäckenet så hon ordinerade strikt vila samt behandling hos fysioterapeut. 
Helt sjukskriven en månad framåt sitter jag nu här och tar det med ro. Det är inte så lätt att bestämma sig för det, man far gärna omkring i vanlig takt, men energin är ju inte på topp så redan från början är man något reducerad. Och så hugger det till här och där då och då, det kämpar man inte emot om vi säger så. Marre skrev till mig att hon hade så onda sammandragningar att hon grinat, och jag förstår henne, det är inte skönt!
 
idag har jag sovit länge, har en bröddeg på jäsning, ute spötregnar det, förhoppninsvis försvinner de sista fula högarna med hopplogad snö i skuggan nu. 
Jaja det ska väl gå bra det här. 

Kommentera här: