Middag i det fria

Måndag blir vår söndag. speciellt när vi båda jobbat på lördagen. Så idag var vi väldigt sega, sov länge och sen va det lite trista saker som tvätt och att städa kylskåpet som luktade likgrav som betades av. Efter det packade vi ihop och åkte ut till Öysand och promenerade på havsbottnen. Det var nämligen ebb och vattnet var lågntlångt borta! Rocker sprang omkring och lekte bland tångruskor och snäckskal, han brydde sig inte det minsta om att han blev blöt om tgassarna och det var ju skönt, kanske han äntligen ska lära sig att gilla bad. Solen sken och våren attackerade en med livsglädje och harmoni. Jag kände mig typ salig, ville nsätan fälla en tår. Sjöng istället ltie Bellman för fiskmåsarna. 
Vi pausade på en stock innan Kent fick kaffesug och vi hämtade lite grejer i bilen. Han satt och knöt fiskedrag, jag satt och softade. Sen tände vi spritköket efter några försök, det hade nämligen börjat blåsa. Så kokade vi minestronesoppa i en emaljkanna och doppade nybakt bröd i den. God middag!
Rocker hade sittprotest när vi skulle åka hem. Vi fick gå och hämta honom för han vägrade komma till bilen. Jag förstår honom, men solen försvann och vinden tilltog så vi ville hem. 
För ovanlighetens skulle lider jag en aning av söndagsångest just nu. Inte jobbsugen direkt. Men har i alla fall en ledig helg som väntar så det är bara tre dagars jobb  den här veckan.
Fotade massor, men råkade senare radera alla bilder jag hade i mobilen. Det gjorde så ont att jag orkar inte tänka mer på det.
Kent tog i alla fall den här bilden.

Kommentera här: