Gravid vecka 39

39. Overkligt. Jag kan inte sälla mig till dem som är riktigt less, men han kan gärna få komma när han vill nu. Han är ju helt färdigväxt och redo. Nu tjockar han bara på sig ju längre han stannar på hotellet.
Min kropp är tung och ond. Jag har massa mjölk och flytningar och svettningar, som om kroppen läcker från alla möjliga hål/håll.

Naveln har inte ploppat men den ser bra lustig ut! Händerna och fötterna har lätt för att svullna nu, inatt var jag tvungen att isduscha innan sovning för benen brann. Runt naglarna blir jag helt rosa när det blir som värst.

Och så har jag börjat få karpaltunnel syndrom i armarna, det pirrar och domnar och de känns svaga och skakiga, men det är bara milt ännu och jag hoppas det inte blir värre och att det försvinner efter förlossningen.

Ibland får jag separationsångest när jag tänker på att jag ska förlora den fina och glädjande accessoar kulan har blivit. Både att klappa på och att stolt visa upp. Samt, inte minst, att förundras över! Man tröttnar liksom aldrig på att se sin kropp i profil!
Men det man får ju något nytt att ägna sig åt så det fyller säkerligen det eventuella tomrummet.

Hade förresten ett blåmärke på magen förut som jag har fått inifrån. Förundrade säger jag ju!


Kommentera här: