Söndagslista

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Sex and the city, Mad Men eller Dr Quinn typ.

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Sångerska, arkeolog, författare

3. Vilken är din favoritdoft?

Rockers tass, jasminblommor, mitt armveck i solen. Snart min egen bebis mjuka nacke.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

I en skog där barn leker så jag kunder få vara ett fort, ett skepp, ett berg, en drake osv.
 
5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
 
Lägger mig i sängen med utsikt på Bakken med Kent och Rocker och lyssnar på Zeppelin och äter en tårta.
 
6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
 
Inte mycket haha, skulle vara praktiskt att vara lite mindre känslig kanske. 
 
7. Vilket är ditt favoritverktyg?
 
Verktyg? Jobbar inte helt så.
 
8. Vad gör du om tio år?
 
Bor i drömhuset med Kent, Rocker (rekordhunden) och vår glada son. Har besök vid poolen av kusin Dante med familj samt mina föräldrar. Niklas gör monstergrill. Pernilla och jag snackar goja. Kent är dj och barnen plaskar i vattnet.
 
9. Vilken är din bästa danslåt?
 
Kanske Dancing on my own med Robyn
 
10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?

Alla mina egna kläder!

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Taxi och hämta upp Kent, sen till lyxrestaurang och fira med hummer och bubbel, ta in på lyxhotell i lyxig svit, ringa familjen, dricka mer bubbel, och gå loss på spa-behandlingar. Hoppa på ett plan, mellanlanda på Arlanda och plocka upp alla de bästa och fortsätta vidare till ett mansion i några spanska berg. Bubbel all way through.

12. Vad tycker du om ordet hen?

Höna på engelska, onödigt till något annat.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?

Bönsallad (alla dör tråkighetsdöden men när de äter den tycker de det är jättegott!)

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Det r synd och jättekonstigt att vi äter kött sju dagar i veckan som huvudsak till våra måltider. Fantasibristen, ignoransen, okunskapen och nästan rädslan är förvånande och skrämmande. Äckligast är saker som t ex smörgåsskinka, vilket jag alltid hatat, ihoppressade köttrester med salt typ. När jag skriver vi menar jag de flesta. För så är det.

15. Är du beroende av något?

Läsa, musik, lugn och ro, goda grejer och mobilen.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Nostalgiska? Typ Aboslute dance 7 eller nåt sånt. 

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
 
Jag är inte så arg av mig, men har nära till road rage när folk kör som långsamma pensionärer.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Ättika istället för sköljmedel, för naturen, huden, allergier, tvättmaskinen, tygerna osv.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
 
Hatar reklam. Måste muta eller byta kanal när det blir reklam.
 
20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
 
Ja, envis, uppmärksamhetssökande, lillgammal, domderarn kallades jag när jag var liten. Stämmer än idag.


Kommentera här: