Kharma in christmas time

Jag är så stolt över min man! Tidigare i år var studion med på en rikstäckande dag där det tatuerades mot cancer. Alla pengar som drogs in den dagen skänktes till Barncancerfonden. Vi snackar alltså nån hundratusing.

Kent tyckte det var kul och kändes bra så på hans initiativ hade Purple Pain en fredag den trettonde-temadag i fredags. De ritade motiv inom temat och sem hade de drop in på bara de motiven hela dagen. Alla pengar skänktes till Kirkens bymisjon som har en julkampanj som heter Gled en som gruer sig til jul.
Det ordnas julmiddag för de som inte har råd och möjlighet att ordna det själv.
Cirka 14000 fick de in denna dag och pengarna gick oavkortat till denna julkampanj.





Jag läste ett citat om att julen är som ett förstoringsglas; det som är bra blir ännu bättre, men det som är dåligt blir också mycket sämre.
Tänkvärt när vi sitter i värmen med samlad familj runt dignande julbord och med massvis av klappar väntandes under granen.



Jag har skänkt en sopsäck och en pappkasse med fina kläder som jag, Kent och Astor inte längre använder. Samt lite fina skålar, knivar och andra kökssaker. Det finns de som inte lever i överflöd och det känns nog extra mycket runt jul. Då känns det inte jobbigt att skänka kläder jag inte kommer i, inte gillar och vissa till och med med prislappen kvar....

Kanske ni kan göra något liknande på ert jobb? Eller rensa lite i garderoben, källaren, förrådet och på vinden där ting varken värmer eller glädjer.

Kommentera här: