Aj igår, jordmor idag

Skrev ett långt och gnälligt inlägg igår om hur ont jag hade och hur tråkig dag jag därmed haft. Men råkade trycka bort istället för att publicera, och lika bra var väl det för vem vill egentligen läsa sånt? Fick tom ställa in mitt deltagande på gårdagens grillkväll med jobbet pga att jag knappt kunde gå, men eftersom jag vilade hela dagen känns allt mycket bättre idag, det är liksom det enda som hjälper. 
Imorse var vi hos jordmor för första gången, ett långt och givande möte, kände slite knäppt att vi inte gått dit tidigare men vi har varit så nöjda med vår läkare så vi har inte känt nåt behov. 22 augusti ska vi på föräldrakurs, om vi inte redan är föräldrar då... Spännande! Hon var för övrigt också svensk, mycket bra tycker jag.
 
Nu gör jag en paj för att frysa ind ruccola,spenat paprika, salami och blåmögelost. Plågsamt att hantera de två sistnämnda och inte kunna äta dem nu. Så jävla sugen på en salami och briebaguette. Hoppas de har det på någon av restaurangerna på sjukhuset så Kent kan gå och köpa en när jag jobbat färdigt. 
 
Igår pysslade jag en mobil till barnvagnen och lite annat också. Det var i alla fall kul och så där lagom ansträngande. Ikväll kommer Kents mamma och Jan hit och imorrn ska vi till Bakken, den här veckan gick fort!
 

Kommentera här: