Gravid vecka 36

Herregud alltså, inte många såna här inlägg kvar nu... 
 
Babyns hjärna är färdigväxt, vilket låter tryggt. Han har ökat 250 gram i vikt bara sedan förra veckan. Magen kan snart börja sjunka lite vilket kan göra det lättare att andas men också trycka mer på blåsan. Jag lider av båda besvären.
Bebisens kinder och ansikte är rundare nu på grund av att den lagt på sig fett just där samt övat upp sugmusklerna. Fostervattnet minskar nu och bebisen ligger med huvudet nedåt, i alla fall i min mage, vilket är tur!
 
Sover dåligt, kissnödig hela tiden, ont i revbenen, lite söndersparkad inifrån, det hugger och ilar i kissblåsan och ned och ibland kan man knappt gå eller stå upprätt på grund av det. Mitt bäcken gör ont, visste inte att foglossning kunde vara så här, har knappt ont i ryggen, bara ibland, men i insidan av låren, mellan benen och i ena knät. Ja det finns tydligen massa versioner av foglossning, vilket jag inte visste tidigare. Men när jag får höra att vissa läkare tvivlar på att det ens existerar, då vill jag bara drakspruta hormoner över dem!!!
 

Kommentera här: