När kommer bebisen???

Ska vi inte slå vad? 
Vi har alltså bf (beräknad förlossning) eller termin som det heter på norska, 30 augusti. Det fick vi efter ultraljudet. Första preliminära bf var 1 september, det beräknades från sista mens som var i slutet av november nån gång. 
Jag hoppades ju att babyboy var made in London, för hans egen skull liksom, att det skulle vara sjukt coolt. Och en bra tatuering! Men det är han alltså inte. 
Han kommer ju inte innan Gunillas bröllop för det funkar bara inte, men efter det kan han få komma när han vill då vi är tillbaka i Trondheim. Jordmor idag sa att det är vanligast att föda nära termin, inom veckan före eller veckan efter. 
 
Jag tror ju personligen att han kommer vara lite seg, som sin fars personlighet! Men Kent föddes faktiskt lite tidigare än termin. Skulle på nåt sätt inte förvåna mig om han heller besöutade sig för att chocka lite och komma ett par veckor tidigt, bara för att sätta mig och mina försök till planering i ett stressat tillstånd. 
 
Kommentera vad ni tror! 
 
 
1 Carolina:

skriven

Jag tror bebis kikar ut den 25 augusti! Ska bli kul att få se dig och magen på bröllopet :) kram Carro

2 Mysan:

skriven

Nu fick jag äntligen en känsla av datum; den fjärde september kommer er lille gullgutt! :)

Kommentera här: