Spanienlängt

Längtar så mycket till Spanien, ett tag var det nästan outhärdligt och jag plågade mig själv med att kolla flygbiljetter, hyrbil och boende till uthyrning. Vi har nämligen tänkt åka till Malaga eller Torremolinos i typ mars. Hyra nåt mysigt litet ställe, ha bil några dagar. Strosa, shoppa, gå på museum, ÄTA och DRICKA alkoholhaltiga drycker och hälsa på gamla bekanta. Bli nostalgiska över tiden då vi träffades. Det är ju faktiskt nästan nio år sen i mars. Då är det inte så varmt heller, mer kofta och converseväder än playan, vilket är bra med junior, då behöver man inte oroa sig över att hålla sig i skuggan och se efter hur varm han är hela tiden. 
Jag längtar efter att gå till bageriet, slaktaren, grönsaksståndet och sen efter goda ostar! Och laga middag på vår egen balkong eller uteplats. Slippa trängas på gatorna med massa turister eftersom det är off season.
 
I alla fall, när jag letade som bäst, kollar oftast spanska sidor för boende, då fann jag en lägenhet i samma hus som jag och Kent bodde i! Hur sjukt är inte det. Detta var top floor och med lite annan planlösning än den vi hade, men köket var likadant. Dock hyr vi nog inte den, den var onödigt dyr och stor och jag har letar hellere efter ett litet radhus.
 
Men den ser inte så tråkig ut direkt...
PicturePicture
Picture
Picture
Picture
Tänk hur många timmar man spenderat vid den där poolen. Jag och Lollo hängde mot kanten där det var utblås och lekte vattengymnastik. När man låg på gräset hade marken en mjuk konsistens, som en sån där tjockmadrass i gymnastiksalen på skolan. Ingen annan använde poolen förutom vi, helt sjukt. En gång var det några andra där. På andra sidan muren låg en liten affär dit man kunde springa över och köpa kalla öl, baguette och något gott. Ett par gånger hade jag med mig för lite pengar och kom på att jag var jättesugen på något mer, då var det mañana som gällde, med betalningen alltså. Den gamla damen litade på sina grannar.
 
Vill ni kolla mer på lägenheten finns länken till Torrepiños här

Kommentera här: