Inne i vecka 17!

Bebisen har nu växt sig dubbelt så stor på bara två veckor, mycket händer i magen! Denna vecka börjar den lägga på sig något som heter det bruna fettet (ja det är verkligen många saker som känns ofräscht att läsa om!) Det är if det som håller barnet varmt när det är helt nyfött. Processen gör att mamman kan känna sig mer hungrig än förut, detta förklarar en hel del för mig just nu haha! 
Fostret är cirka 18 cm och väger runt 180 gram. Mamman kan känna sig varm och balansen kan försämras på grund av livmoderns utveckling. Detta stämmer bra på mig, svettas mer och vinglar runt som en clown ibland.
Jag känner också av livmodern om jag gör snabba rörelser som inkluderar magen, det är för att ligamenten som livmodern sitter fast i är som resårband och då dras de ut ltie för plötsligt. Det liksom ilar till. 
Där i magen ligger den och myser i värmen!
1 Veiran:

skriven

Jag går in i v.14 idag, så du är tre veckor före mig! Coolt :) Känner du någe "fladder"? Har du fått kula? KRAM

2 joko:

skriven

Spännande tider för oss! Magen är större, men jag känner mig mest formlös och svullen. Inget fladder än! Det kommer tydligen tidigare när man redan haft ett barn i magen så du kanske känner det snart :)

3 veira:

skriven

Magen kom tidigare denhär ggn också, syntes redan i v.9 typ..!! Var på bröllop då och en främmande människa viskade att "jag ser nog!" ;) Nu går den INTE att dölja längre. Har känt fladder en ggn, tror jag, eller så var det tarmarna som ryckte till typ? :)

Kommentera här: