Vecka 15 idag!

Nu går vi in i vecka 15. Läste att mammans hormoner skenar och man kan gå från glad till ledsen på en sekund, man kan känna sig orolig, svartsjuk och drömma mycket. 
Jo men visst, igår grinade jag i typ två timmar, sen grtinade jag lite till på kvällen. bara för att jag var trött. Helt normalt. De två första timmarna grinade jag på grund av en helt otippad film. Jag trodde den var lite av en faktafilm men det var ju en riktig Hollywoodfilm med Cameron Diaz och JLo bl a. Inte min typa v film alls! What to expect when you're expecting. Ja som sagt, jag grinade hela filmen. Den var väldigt rolig på sina ställen, då skrattade jag samtidigt som jag grinade. Det var helt sjukt, tur att jag var ensam hemma alltså!
Sov tolv timmar, gick upp idag och åt frukost och somnade igen. Har promenerat med Rocker och plockat undan lite disk, är helt slut!
Bebisen börjar nu att lagra kalcium för dens skelett hårdnar, så det är bra om jag dricker mjölk. Men jag gillar ju bara Arlas gröna, hur gör vi nu? 
Håret har börjat växa lite och bebisen kan suga på tummen samt forma handen till en knytnäve. Fostervattnet byt ut var tredje timme och bebisens lilla hjärta pumpar runt 28 liter blod om dygnet! När den är nyfödd pumpar det 350 liter blod på samma tid! Ja det är inte så konstigt att jag sover mycket när all denna aktivitet pågår inom mig.
 
Här finns en kort video som visar vad som börjar hända nu och några veckor framöver.
 

Kommentera här: