En ankomst till Göteborg

Efter ett par dagar med släkten hos min bästa morbror i hans mysiga röda stuga i Östergötland skjutsade mamma mig till Hallsberg station varifrån jag skulle hoppa på ett tåg. Det var sommar, solen sken, vi lyssnade på Beatles och var lite osäkra på den rätta vägen.
I tid kom vi fram till tågstationen och jag kom inte ihåg sist jag hade åkt tåg (pendeln ej inräknad). På tåget var det svalt och fräscht men jag saknade restaurangvagn.
Anlände till Göteborg, låste in väskan på Centralen och tog en promenad genom Sveriges bästa stad. Köpte mat och satte mig på gräset vid vattnet och njöt av sommaren. Hämtade sedan ut väskan och tog spårvagnen till den mysiga Redbergsplatsen där jag möttes av Christoffer. I den varma ljusa sommarkvällen hängde vi på balkongen tills vår älskade Louise kom hem från jobbet och en härlig Göteborgsvecka startade!

Kommentera här: