Det går i ett

Igår var det matdags mest hela tiden för Astor, men vi hann även med en timme promenad och lite annat. Idag däremot, konstant amning och när han inte åt ville han ändå ligga på mig och sova. Till slut lyckades jag lägga honom ned och han fortsatte sova. Jag hann ta en dusch och sätta på en tvätt, sen var det dags igen. Tack för amningskudde säger jag bara, vilken underlättande grej! 
Det är mysigt att vara en mjölkko, annat kan man inte tycka efter bara två veckor (overkligt med två veckor!), men lite jobbigt när man är ensam hemma och inte är ruttad nog att amma och göra annat samtidigt. Man får se till att ha mobilen, fjärrkontrollen och vattenglaset inom räckhåll.
 
Efter Kent kom hem fick jag en liten paus och passade på att laga mat, sen ammades det under hela fotbollsmatchen Kent kollade på. När den var färdig kom vi ut på en sen kvällspromenad alla fyra. Fantastiskt frisk hösluft med fullmåne och goda dofter i luften. Astor somnade i vagnen och sover fortfarande, kommer väl vara vaken halva natten, men vi får bara rätta oss efter honom så här i början. 
 
Såna här dagar kommer det vara ibland, något jag var helt inställd på sedan tidigare, då får man bara sätta sig till rätta i soffan och inte förvänta sig att man som mammaledig ska hinna med brödbak och hemmapyssel. Bättre att bara njuta av bebismys! Amningen ger också fina resultat, dubbelhakan byggs på och armarnas veck blir djupare. På honom alltså ;)
 
1 gunsi:

skriven

Å så mysigt det låter! Jag tror du har helt rätt inställning med att bara finna er. stor kram på er alla!

Kommentera här: