Magical Midsummers eve

Min grymma date på midsommarafton!
 
En klassiskt kall dag som raserar alla drömmar om barfotadans i blommiga klänningar. Men ändå så underbar! Man kan ju värma sig både inifrån och utifrån. 
 
Vi firade i Nibble med bästa Söderbergarna, Alex höll i femkamp och jag hade gjort tipsrunda, Astor hängde med i bärsjalen och resten av ungarna var galna små energiknippen! Janne filmade och alla hade en drink i handen. Vi åt jättegott, massor av mat så klart, sill, pajer, bröd, goda desserter, snapsar, kall öl, varmt kaffe. På uteplatsen hade vi ställt upp ett stort partytält som vi sen satte in ett värmeaggregat i så vi slapp frysa ihjäl. Barnen badade och körde Dantes elbil runt runt. Sent på kvällen landade Marna på Arlanda så jag åkte iväg och hämtade henne och hon fick delta i lite svenskt midsommarfirande. Rocker ville inte alls festa, han lade sig i en väska i hallen, kanske förberedde han sig på den långa hemärden som väntade. På natten grillades det och dansades vilt innan jag somnade och Astor vaknade och hade skriknatt i flera timmar... Det var en härlig och fin dag och det var skönt att slippa rejäl baksmälla dagen efter. Jag och Astor var uppe först och då stekte solen på partytältet så jag började plocka undan lite av det som fortfarande stod framme. Midsommardagen blev halvslapp och mysig den med.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: