Astors firar jul!

Det är långt härifrån och hem till Väsby, det kan ta 8 timmar från Meråker en god sommarnatt, den här gången var det dag och vinter. Med lille Astor som behövde amma, byta blöja och sträcka på benen tog det nästan 12 timmar. Vi stannade och åt på en jättemysig plats både på diten och returen, stannade även obligatoriskt på Dollar Store på nedvägen.
Julkänslan jag saknat infann sig snabbt när vi kom till Nibble där det  var pyntat och mysigt. Astor och mormor och morfar hade ett glatt återseende och sedan kom även kusin Dante och moster och morbror Niklas. Ofattbart härligt att sitta där i fåtöljerna med god mat och dryck och de bästa runt sig. Äntligen fick Astor vara med på detta. Jag och Kent badade i poolen med våra trötta kroppar och Astor hängde med mormor och morfar. Han är liksom inte det svåraste barnet att ha att göra med.
Dagen därpå blev det efterlängtad gudmorighet för både mig och Sofie, hon kände sig hel när hon fick träffa Astor för första gången, och jag kände mig som vanligt så glad över att få hänga med mina fina och roliga guddöttrar. Jag fick också äta riktig lussebulle. På eftermiddagen klädde vi granen och hann med ett besök hos Helen och Linus, på kvällen provsmakades skinkan och lite julgodis med Pluras uppesittarkväll i bakgrunden. 
Julafton var perfekt och förtjänar ett eget inlägg. 
Juldagen var slapp och skön som sig bör, vi fick överraskningsbesök av min morbror Peter och jag fick lite egentid med Sofie också utan män och barn. 
Annandag jul började med tjejhäng hos Carolina som mina fina flickor bjudit in till, det var god Carolinamat, soffhäng med påfyllning av julgodis i magarna och Astor fick en jättestor nalle i present! Den var så fin och han började leka med den på en gång, eller ja, Gunilla lekte med den och honom. Mysans mage bär på en kompis till Astor och trots det och att detta var första gången tjejerna träffade Astor kändes allt som normalt. Livet alltså. Så mycket kärlek och vänskap och spänning.
Lilla Luna från Vallentuna var värdinna på kvällen i den nybyggda villan. Hon var en liten pluttprinsessa med två stolta och glada föräldrar. Generationerna i våra familjer utökas och det är så kul! Tyvärr var varannan person vi träffade sjuk och det gällde även mamma, Dante och Alicia så det blev bara ett litet häng hos Jennie och Fritte med Sussie, Sofie, Meline, Kent, Astor och jag. Men det var mysigt och kul, Meline var ett yrväder och lekte så snällt och fint med Astor i Lunas babygym, vi hämtade pizza och hängde i soffan. Jag höll Luna i armkroken och hon var så fjäderlätt och sockersöt.
På fredagen jobbade Kent några timmar och jag och farmor hängde hos Pernilla. Vi skulle få till lite foton med Dante och Astor, det var inte det enklaste. Efter jag kört hem farmor åkte jag och Astor till Jerry och Christina där Jamie generöst delade med sig av sina leksaker och han och Astor connectade så sött. Nu fick jag äntligen smaka riktig hembakt lussebulle! 
Astor och jag tittade sen förbi studion och han fick hejja på pappa och alla killarna där.
Fredagsmyset spenderades med Lollo och en stekmiddag. Varje fredagsmys borde spenderas med henne tyckte Astor. Han somnade och vaknade sen för att vara vaken länge. Han hoppade mellan mormor och morfar och halvsov då och då mellan gurglen och skratten. 
 
Tiden flyger som var gång man är nere och på lördagen var det dags att avrunda med en efterlängtad stund på hamam med Lollo och Gunilla. Qualitytime av bästa kvalitet! Skrubbade och rengjorda fick vi slappa i sofforna efteråt med en mezetallrik och massa snack.
Sen åkte jag, Kent, Astor och mamma till pappas nya klubbhus och jobb, kallat ranchen, och såg framfarten där. På kvällen var det lugnt och på söndagmorgon vid åtta nio nån gång rullade bilen ut från Nibbles grus med siktet inställt på vårt nya hus.
 
En fantastiskt varm och mysig julvecka som sprang förbi allt för fort, så kul att alla fick träffa Astor och han visade så klart fram sina bästa sidor och många leenden. Alla gav honom och oss så mycket kärlek!

Kommentera här: