...2015...

Året som gick var 2015, även om det känns som om det var 2001 typ igår.
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 
Köpte hus!
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Flyttade ut på landet, Astor började på dagis och Kent öppnade egen studio.
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja <3 både nära och i periferin
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
Inget säkert med mitt kassa minne.
 
 
Dog någon som stod dig nära? 
Lemmy ;) Som tur är ingen mer. 
 
Vilka länder besökte du?
Norge-Sverige
 
 
Bästa köpet? 
Huset! På gott och ont.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
 
Vi var på två underbara bröllop, och jag var på en möhippa och dessa festligheter satte guldkant på hela sommaren! Och konserterna. Konserterna.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Läst böcker
 
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Legat som en slaktad pumpa i ryggläge (tyvärr inte valfritt)
 
Favoritprogram på TV?
Orange is the new black och Heartbeat
 
Bästa boken du läste i år? 
Lotus blues och Mios blues
 
Största musikaliska upptäckten? 
Sorgsam country via Jills veranda
 
Största framgång på det privata planet? 
När man legat sjukskriven hela året och haft det tufft är det svårt att känna sig framgångsrik men jag tycker vi har haft ett bra och fint samarbete i familjen när det gäller hus och trädgård. Samt att jag varit en tålmodig, snäll och påhittig mamma.
 
Största misstaget?
Lita på hantverkare, plus ett dåligt bilköp
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare pga hälsan, men gladare pga ett jätteroligt år med Astor
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Huset och allt därtill
 
Något du önskade dig och fick?
Se Robert Plant live igen!
 
Något du önskade och inte fick?
Friskhet. Snett köksskåp. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Inget stort för mig, firade Hugo. Fick en ny yttervägg med fönster och verandadörr i present av Kent :)
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Bättre hälsa. Mindre oroligheter i världen. Mindre rörproblem i huset.
 
Vad fick dig att må bra?
Att pilla i trädgården, rutigt köksgolv, besök av Dantegos.

 

 

Vem saknade du?

 

Som alltid, familjen och kompisarna i Sverige.

 

 

De bästa nya människorna du träffade? 

 

Väninnor i Meråker som fort blev nära, snälla dagisfolk, grannar, känns som jag lärt känna en hel kommun!

 

 

Mest stolt över?

Att jag har både målat väggar, stöpt golv och liknande. Våra små odlingar. 

 

Högsta önskan just nu? 

 

Att bli friskare.

 

 

Vad ska du göra annorlunda 2016?

 

Kosten. Prioritera mina låga energiresurser bättre. Plantera tidigare på våren. Vara bättre på att höra av mig till kompisarna och familjen. Öva upp spanskan inför resan. 

 

 

Vad ser du mest fram emot? 

 

Ännu ett grymt konsertår, bröllop vi ska på samt två stora familjeresor i sommar! Och att få påta runt ute i ljusa sommarkvällar.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: