Liten sjukling

Astor och jag har varit hemma i två dagar nu pga hans hosta. Imorse gick vi till doktorn och kollade crp och en liten check men som jag misstänkte var det bara virus i övre luftvägarna. Hackigt och retligt. Doktorn ordinerade glass så vi köpte glass.

Lillis ville sen i.n.g.e.n.t.i.n.g. låg på golvet och låtsades grina. Då la vi oss i hans säng och sov bort tre timmar. När vi vaknade gjorde vi köttbullar och åt mer glass och såg en bra film.



Sen ville han lägga sig vid halv sju och då hade hostan verkligen lossnat, vilket lät lättande. Sen dess har han knapp hörts.

Jag tänkte gå en promenad när Kent kom hem eftersom det inte blivit nån rörelse på hela veckan och imorrn blir det ingen bassängträning heller eftersom Astor inte kan gå på dagis. Men det blev sent och jag hann se både Kökspojken och Trädgårdstid innan Kent kom. Och då kom älgkalven, för första gången ensam. 


Han gick snabbt iväg när vi kom ut och äntligen var det fint nog att hålla på litegrann ute trots det sena klockslaget. Kallt ja, men ljust och klart och vindstilla.
Jag hängde tvätt och plockade björklöv, Kent höll på med bilen. 

Fyndade ett bord med metall på skroten igår, perfekt som planteringsbord!
Det går så långsamt med trädgården denna vår pga kylan. Vi är i högsta odlingszonen i Norge iom fjällen. 



Dem säger att kall maj ger varm sommar. I sure hope so....


Godnatt från hon som ser på tantig teve. 
1 mamsen:

skriven

vilket bra planteringsbord!

Kommentera här: