Auktion

 Igår var jag och Astor på promenad i regnet med destination: köpa lördagsgodis. Vi gick hemifrån några kompisar och när vi kom tillbaka slutade det att regna och blev regnbåge.

När vi satt med vårt kaffe och barnen ritade kände jag hur förkylningen började tränga sig på. Efter lite hemmapizza med Marna och Jan låg jag däckad i soffan. Tummen ner på det. Ont överallt. Mådde dåligt även imorse men puffade igång mig själv och mötte upp Kent och Astor för att gå på gårdsauktion. Egentligen skulle vi inte ha nåt. Men efter ett par timmar hade vi gjort av med tio hundringar och fått massa fint för det. 
Bl a ett nytt hörnskåp i sk mint condition. Inte en skråma/fläck/nada. Nu var det ju så att vi hade ett... men det var faktiskt inte lika fint, väldigt slitet och ena dörren har slagit sig. 
Även stålampan och lampan på skåpet köpte vi. 


Med mera med mera. Men har inga bilder nu. 

Astor var mest vrång och fick hålla på med min mobil. Han hade tydligen ritat och sparat en hel del konstverk.

Nu är det dags för söndagssov! Nighty!


Kommentera här: