Åren går...

Kopierade min lista från förra året. Alltid en fin genomgång för en själv att kolla igenom de svaren. 


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

Bröt ett ben och åkte ambulans. Sjöng flera solon på konsert med kören. Såg Gluecifer och Gåte live.

2. Höll du några av dina nyårslöften? 

Drack så mycket champagne förra nyårsafton att några löften minns jag inte. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja! Carro och Tomas! Och småsyskon föddes! Klanen växer! Och det är så kul med alla barn som föds!

4. Dog någon som stod dig nära? 
Som tur är kan jag svara nej.
 
5. Vilka länder besökte du? 
Viva España mitt bästa land där jag känner mig så hemma!

 
6. Är det något du saknar år 2018 som du vill ha 2019? 
En kropp utan benbrott och gravidsmärtor. 

7. Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 
4 september då vi åkte till Spanien!
 
8. Vad var din största framgång 2018? 
Började plocka Trimpoeng, besteg en liten bergstopp! Gick flera längre skidturer, även i 20 minus. Avstod till och med från skoter och åkte skidor istället! 

 

9. Största misstaget? 
Även om det inte va mitt fel: att bryta ankeln.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Jo man kan säga det. Året som fysiskt började så bra blev sen det värsta fysiska året någonsin. 
 
11. Bästa köpet? 
Nytt vardagsrum!

 
12. Vad spenderade du mest pengar på? 
Se ovan. Och Euros. 
 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Hade en jättefin påsk med familjen, hade vinterbesök av Lollo och Hubbe och sommarbesök av Lindells. Vi var på två underbara bröllop! Sommarvädret var fantastiskt varmt och fint! Vår semester i Norge var underbar, massa bad och jättekul i Oslo! 
Att jag ens kunde åka till Spanien och sen till Oslo igen. 
Och självklart det att vi fick en lillasyster i magen!!!









 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2018?
Gåtes Solstorm
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Det har verkligen gått i vågor. Har aldrig mått så dåligt som när jag låg gipsad och ynklig. Men vill inte minnas detta gravidår som bara negativt. Vi ska bli fyra, vi har haft massa fina upplevelser i år och allt avslutades nu med en toppenjul!
 
16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Bestigit flera höga höjder. 
 
17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Legat i soffan med värktabletter, åkt rullstol, spytt.

 
18. Hur tillbringade du julen? 
Här hemma i avslappnad harmoni!

 
19. Blev du kär i år? 
Men gud ja. I mina killar och hon med plutmunnen som vi vara sett på gråsuddiga bilder. 
 
20. Favoritprogram på TV? 
Handmaids tale och Riverdale.
 
21. Bästa boken du läste i år?
Läbbiga läbbiga Lazarus.

22. Största musikaliska upptäckten? 
Upptäckt upptäckt... nej men Gluecifer live då kanske. 
 
23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Stekande sol. Elcykel! Presentkort på massage.
 

24. Något du önskade dig men inte fick? 
Minns inte.
 
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2018? 
Återigen var det jättefint väder, vi fikade på verandan och sen cyklade jag på min nya cykel!
 

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Ett benbrott mindre.
 
27. Hur skulle du beskriva din stil år 2018? 
Köpte lite sportigare kläder till step upen och vandrandet. Fortfarande inte överbevisad men men. Annars blev det fort behov för gravidkläder, mycket mer än sist.
 
28. Vad fick dig att må bra?
Astors entusiasm inför att bli storebror.
 
29. Vem saknar du?
Mitt vanliga jag. 

30. De bästa nya människorna du träffade?
All fantastisk sjukvårdspersonal på alla håll och kanter imponerade verkligen! 


När jag tittar igenom bilder nu ser jag att första halvan av året verkligen präglades av utomhus. Sen blev det helt tvärtom. Jag har oxå fått ut så mycket balans av stad och land, verkligen fått njuta det bästa av bägge världarna. Och tänk att jag kom till Spanien. Med min brutna fot och rullstolar.
Nu är det bara två dagar kvar på 2018. Sen blir vi en familj på fyra. Tacksamhet och rikedom. 

Ps: anteckning för mig själv till nästa års genomgång. Detta skrevs under hemsk gravidinsomnia. 

Kommentera här: