(Tvåbarns)Mors dag

Igår var det Mors dag här i Norge. Jag fick sovmorgon, mysfrukost, blommor och mys. 
Gick en liten promenad med vagnen helt själv!
På eftermiddagen var vi bjudna på middag hos svärmor. 
Av nån anledning var Sol missnöjd hela natten sen, och typ hela dagen idag. Jag låg i osköna ställningar och ammade skrikig bebis fram till klockan tre. Sen fortsatte det varannan timme. Då blir man lätt trött. Men det är ju också därför man är föräldraledig, jag fick slappa på dagen i alla fall. Vi åkte och handlade massa bakgrejer till Kents födelsedag och sen kom Astor tidigt hem från måndagsklubben för han hade magont. 
När ens unge har ont i magen får man själv ont i magen för att man är så rädd att få ont i magen. Eller hur?!

Lagade en jättegod skinkstek i ugnen, rotsaker i airfryern och champinjonsås på spisen.
Nu kollar jag en isländsk serie och googlar glassrecept. Sol sover äntligen sött bredvid mig i soffan och när Astor la sig, efter legolek och pussel, sa han att han mådde bra men hade ont i magen fortfarande. Vi får väl se. 



Kommentera här: