I (för)väntans dagar

Nedräkning. 12 dagar till bf. Aktivt som bara den i magen och runtom. Press, tryck, sammandragningar, strålningar och ilningar. Himla skönt! 
I alla fall spännande tider. Imorgon ska Kent jobba i stan igen. Kanske vi måste mötas upp på St Olav en dag? Ingen vet. 
Inatt såg jag fyra avsnitt av The Office. På dagen strippade jag julgranen (alltid ångest) och efter jag varit på återvinningen med hur mycket säckar som helst (julstängt) hämtade jag Astor. Tillsammans städade vi bort julen från hans rum, en aning motvilligt från hans sida. Imorgon ska han få upp nya gardiner. 

Nu är det dags för första etappen av nattvilan. Så får vi se hur det går! 
Vit grönsakspizza i magen, sparat sista delen av De dagar som blommorna blommar till imorgon, ett litet puder med snö kom nu. Ett pytte pyttepuder. Men ändå.

Städade båda bilarna igår och monterade baserna till babystolarna. Sopade lite framtöat byggsmuts från verandan. Rostade grönsaker till jättegod tomatsoppa, lekbesök, och avslutningsvis årets första kör.
Va helt andfådd på gospellåtarna och inuti magen dansades det vilt. Ändå fick jag inte sova på natten! 
Med hjälp av Astor gjorde jag oxå i ordning skötbordet, mysigt! 

8 januari imorgon, Gunillas födelsedag! Kanske nån mer, nej jag tror inte det. 






Kommentera här: