30 dagar- 18, detta ångrar jag... (kanske)

När vi kom till Island hade vi några första härliga dagar, K skulle jobba hos Hlynur efter ett erbjudande som jag verkligen ville att han skulle ta. Så vi lämnade Costa del sol och åkte till denna öde ö i Atlanten. Och efter några dagar bokade vi hembiljetter till Norge till mitten av april.
Sen ångrade vi oss. Det var kallt. K tjänade knappt några pengar. Det fanns ingenting att göra. Allt var svindyrt. Vi bodde dåligt. Jag hade inget jobb. Jag fick sen ett städjobb. Vi ville åka hem men hade ingen plan och hade inte råd att köpa nya biljetter. Det var mörkt. Inga människor ute. Inget att göra på kvällarna. Inget att göra på lediga dagar. Gurkan kostade en miljard och brödet likaså. Eller bröd och bröd.... Ölen kostade en hundring. Valsafarin hade itne öppnat än. Vi bodde bredvid en bilskrot som gnisslade.
Men om vi nu hade bokat hemresa direkt när vi kände att det inte blev som vi tänkt oss på Island, vad hade hänt då? hade vi flyttat till Sverige tidigare? Eller till Norge? Eller tillbaka till Spanien? Vi hade i alla fall inte fått den livserfarenhet vi fick där, och vårt förhållande ställdes verkligen på prov när vi bara hade varandra och inget mer. Och se hur bra allt gick. Och idag saknar jag Island ibland. Men bara ibland.
Läs mer om hur vi hade det här och här och här och här

Kommentera här: